Extra Blog

Urobil som to – slovenský Lifehacker?

Posted in 1 by sliackymartin on október 2, 2009
Poznáte stránku Lifehacker? Na Slovensku pred nedávnom vznikol blog Urobil Som To, ktorý chce byť slovenským Lifehackerom. Teda tam budú články ako organizovať náš drahocenný čas, tipy ako jednoducho ušetriť atď… Viac vám už o Urobil Som To povie jej autor Rasťo…

Čo ťa doviedlo k písaniu blogu?

Zaoberal som sa myšlienkou na písanie už dlhšie a mal som aj niekoľko nápadov o čom by som mohol a chcel písať. Pravidelne navštevujem stránku lifehacker.com a tipy, ktoré sú na nej publikované mi vnukli ideu vytvoriť niečo ako slovenský lifehacker, ale formou môjho pohľadu na vec a teda vlastne formou blogu. Okrem toho ma písanie ukľudňuje po celodennej pomerne stresujúcej práci. V neposlednom rade sa pri zhromažďovaní informácií pre články veľa naučím.

Čím sa zaoberá tvoj blog a prečo práve táto téma?

Blog by mal byť súborom mojich pohľadov na bežné veci okolo nás. Na organizáciu času kde veľa ľudí tuší, že to treba nejako robiť lebo tlak na nás je v súčasnej dobe príliš veľký a množstvo úloh častokrát prevyšuje dostpuné množstvo času. Okrem toho ide o zbieranie dobrých rád a tipov ako ušetriť nejaké to euro a užiť si ich niekde inde, alebo sa stať nezávislým. Nezávislým v zmysle toho, že vás neprekvapia neočakávané výdavky, pretože budete mať rezervu na ich splatenie a nebudete zápasiť s dlhmi, ktoré nie sú potrebné (čím napríklad nemám na mysli hypotéku – tam je situácia úplne iná)

Čím by si chcel zaujať svojich čitateľov?

Obsahom. Čitatelia by na môj blog mali chodiť preto, že sa dozvedia niečo, čo im pomôže posunúť sa o pomyselný krôčik vpred. Na druhej strane chcem písať aj články, s ktorými možno veľa ľudí súhlasiť nebude. Vyprovokovať takto diskusiu a nechať hovoriť ostatných. Takto sa môžeme informačne obohacovať navzájom a to je pre mňa dôležité.

Máš so svojím blogom do budúcna nejaké plány?

Rád by som do budúcna (a je to aj na stránke) vytvoril blog, ktorý bude známy širokému okruhu ľudí. Je to veľmi ambiciózny, ale na druhej strane pre mňa potrebný cieľ. Okrem toho chcem aby prispievali aj čitatelia svojimi článkami a postrehmi. Ak sa časom blog pretvorí do interaktívneho informačného portálu nebudem sa tomu brániť, ale to je ešte ďaleko :-)

Berieš blogovanie len ako koníček alebo aj ako možnosť privyrobiť si?

Zatiaľ je to koníček, ale mohli ste si všimnúť, že sa na blogu objavuje AdSense reklama. Blog má svoje náklady a ak sa mi ich podarí vykryť nevidím dôvod prečo tam tú reklamu nemať. Mojim skutočným koníčkom, ktorý je na prvom mieste je behanie :-)
Do budúcna budem len rád, ak blog bude generovať aj príjem, ktorý môžem utratiť napríklad na nové tenisky.

Sú na Slovensku nejaké blogy s podobnou témou alebo tu nemáš konkurenciu?

Viem, že existuje stránka venovaná GTD, ale autor na nej už asi ďalej nepracuje. O podobne zamerané blogy som sa nezaujímal, ale blogovanie je veľký fenomén takže by ma neprekvapilo keby ich bolo hneď niekoľko.

RSS Zaujal ťa článok? Pridaj si ExtraBlog do svojej RSS čítačky!


Tagged with: ,

Pridaj komentár

