Extra Blog

Rozdiel medzi PR článkom a recenziou

Posted in 1 by sliackymartin on marec 23, 2009

Tento článok idem písať ako vlastne ako komentár na tweet od Pavla králíčka. Píše, že on zverejňuje recenzie,nie PR články. V tom s ním plno súhlasím. Dnes, ale idem vysvetliť čo je recenzia a čo už PR článok. Poďme na to!

Čistý PR článok –  Je to článok ktorý nepíšete z vlastnej iniciatívy, ale za peniaze, alebo nejakú odmenu. To znamená, že ten koho opisujete, by zrejme nechcel aby ste sa o ňom alebo o jeho produkte vyjadrovali, že mu niečo proste chýba, že nie je taký dobrý. Ak by ste to písali, možno by ani nechcel aby ste článok zvrejňovali. To je čistý PR článok – článok bez kritiky. Práve kritika je často prínosnejšia ako bezvýznamné ospevovanie, my sme najlepší, náš produkt nemá žiadnu chybu… Dobrý príklad čistého PR článku je napríklad na Itpedro.info

Objektívny PR článok – Takisto ho píšete pre nejakú odmenu. Pre niekoho. Ale produkt objektívne hodnotíte, spomínate jeho nedostatky, čo sa vám na ňom nepáči, v čom by sa mal zlepšiť, čo vám tam chýba, atď… Takto to veľakrát produktu pomoze viac ako len bezvýznamné ospevovanie, ako to popisujem o pár riadkov vyššie. Autor do toho článku dáva svoje objektívne hodnotenie.

Recenzia – je to v podstate to isté ako objektívny PR článok, ale blogger ho píše z vlastnej iniciatívy. Otvorene vraví čo si o produkte myslí, naozaj objektívne hodnotí. 

Aký je váš názor? Zverejnili by ste PR článok na svojom blogu? Ak áno, hodnotili by ste objektívne alebo by ste len písali to čo povie zadávateľ?

3 odpovedí

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ján Januška said, on apríl 17, 2009 at 2:15 pm

    Je dosť otázne, či by som na svojom blogu uverejnil PR článok. Ak by to bola služba (produkt), ktorá súvisí s tematikou blogu a nebolo by potrebné vyspevovať slová ako najlepší a podobne, tak pravdepodobne áno.

  2. sliackymartin said, on apríl 17, 2009 at 7:28 pm

    Keby to bolo k téme, nebol by som proti zverejniť ho ani ja.

  3. Ján Baláž said, on november 14, 2010 at 12:48 pm

    V žiadnom prípade. Na skutočný blog PR články nepatria, blogujem o fotení a nemám tam ani adwords, ani etarget tak neviem prečo by som tam mal niekomu zverejňovať PR články zdarma alebo za peniaze. Na to sú PR katalógy ako http://www.pr-clanky.blogspot.com a spol.


Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: