Extra Blog

Komentovanie len cez Facebook?

Posted in 1 by sliackymartin on December 19, 2010

Dnešný článok, píšem vďaka tomu, že som pred pár dňami objavil blog Zajtra.sk. Na ňom uverejnil Ján Baláž zaujímavý článok (pre mňa nie, ale pre začiatočníkov určite áno) – 3 zlaté pravidlá, ktoré vylepšia vaše reakcie na komentáre. Pretože zajtra.sk používa na komentovanie len Facebook.  Doporučujem vám ho prečítať skôr ako budete pokračovať v čítaní tu.

Ak ste už prečítali ten článok, toto má byť konštruktívna kritika a nie rýpanie :)

Zlaté pravidlo č. 4 – Ponechajte možnosť komentovať bez Facebooku

Na niektorých stránkach a blogoch sa v poslednom čase stratila možnosť bežného komentovania – meno, email, URL. Namiesto toho sa dá komentovať cez váš Facebook, Twitter či iné sociálne siete. To je samo o sebe dobrá vec, lenže klasicky sa už komentovať na stránke nedá. Ak nemáte Facebook, či Twitter, proste komentár nenapíšete.

Poviete si – Veď FB má dnes každý. No čo ak ho náhodou nemá alebo jednoducho nechce cezeň komentovať? Nižšie si rozoberieme všetky výhody a nevýhody takéhoto komentovania.

Všetky vaše komentáre na jednom mieste

Ak váš komentár dáte zdieľať priateľom na Facebooku, rýchlo sa o ňom dozvedia a možno sa zapoja do debaty aj oni. Čo sa pre jedného môže javiť ako výhoda, druhému nemusí vyhovovať. Niekto proste nechce aby jeho “coOl eMO bAbeNQy” vedeli čo číta a komentuje, alebo aby sa zapojili do diskusie.

Menej spamu

Toto je výhoda, pretože spameri sa musia prihlásiť cez Facebook. To sa až toľkým nebude chcieť robiť, a tých zvyšných čo budú spamovať cez FB môžete nahlásiť adminom.

Teraz nevýhody:

Ak vypadne Facebook vypadnú komentáre

Ak vaše komentáre poháňa Facebook Social Plugin ste závislí od jeho dostupnosti. Ak bude mať výpadok, komentáre sa na vašu stránku nenačítajú.

Nemožnosť trackbacku

TrackBack a PingBack, slúžia na upozornenie autora, že ste napísali reakciu na jeho článok na svojom blogu. Myslím, že medzi blogmi bežiacimi na WP je to dokonca automatické. Keď máte komentáre pod Facebookom, trackbacky sa na stránke nezobrazia. Myslím, ale, že v administrácií sa objavia.

Iné riešenia

V súčasnosti sa dajú komentáre vyriešiť a podľa mňa oveľa lepším spôsobom, cez služby ako Disqus, či IntenseDebate, na túto tému som už raz písal článok Vylepšite svoje komentáre. Disqus používajú mnohé známe blogy, napríklad TechCrunch alebo Engandget. Cez Disqus sa dá komentovať prostredníctvom účtu na ich stránke, Facebooku, Twitteru, Yahoo!, OpenID a samozrejme aj ako neprihlásený. Podobne je to aj na IntenseDebate, Echo a iných.

Ďalšou možnosťou je OpenID (aj keď je i v Disquse). OpenID už pravdepodobne máte aj vy, i keď o tom neviete. Stačí mať účet na Google, Yahoo, Flickr atď.

Nech sa už rozhodnete akokoľvek, určite nedoporučujem len čisté komentáre cez Facebook. Ak máte iný názor kľudne napíšte dole komentár alebo článok na svojom blogu.

Ak sa vám páčil článok, môžete ho podporiť na vybrali.sme

About these ads
Tagged with: , ,

3 odpovedí

Subscribe to comments with RSS.

  1. Honza Páv said, on December 19, 2010 at 11:32 am

    Naprostý souhlas – já používám disqus. Na WordPressu dokonce synchronizuje své komentáře s těmi ve WP. Přidat komentáře pomocí Facebooku je postavený na hlavu.. a pokud potřebujete zvětšit počet komentářů, ptejte se..

  2. parohac4 said, on December 20, 2010 at 1:56 pm

    Používám na svém blogu Disqus, protože se mi nechce nastavovat každá služba zvlášť. Má velké množství nastavení, takže si každý může vybrat podle svého. Obsahuje sice jeden malý bug ve zobrazování v české mutaci, ale podle technické podpory se už na tom pracuje.

  3. PsychoAstronaut said, on Jún 11, 2011 at 9:43 pm

    Ja jedinú reálnu výhodu FB komentárov vidím v tom, že ak čitateľ okomentuje tvoj článok, automaticky sa mu to odošle na nástenku. Čo to v praxi znamená? (cielená) Reklama zadarmo, lebo bežný psychologický jav je, že “ak môj friend dačo lajkol, tak by sa to mohlo páčiť aj mne, ak môj friend dačo komentoval, mohol by som k tomu mať aj ja čo povedať…” Aký dopad bude mať takáto reklama na komentátora v očiach jeho blízkych závisí len na obsahu komentáru a témy, či obsahu článku (tak ako si písal o ““coOl eMO bAbeNQy”) Ja ako bloger a autor článkov tým získavam čitateľov a potencionálnych pravidelných návštevníkov. Myslím, že len a len preto to autori niektorých blogov robia.


Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

Sleduj

Prijímaj upozornenia na nové články na tvoj email.

%d bloggers like this: